afleidingsschema

Wat is het?

Het afleidingsschema maakt u eenmalig. Door het schema op een zichtbare plek te hangen en het regelmatig te bekijken worden de oplossingen u eigen. Door het bijhouden van het schema krijgt u meer inzicht in uw problematiek. Door afleiding te zoeken is een van de dingen die u kunt doen om trigger te verminderen. Het afleidingsschema is op meerdere punten in te zetten. Door bij uw triggers afleiding te zoeken, kunt u de rust terug vinden en kunt u triggers minder ernstig te laten zijn.

Door het bijhouden van het schema leert u uzelf een manier om om te gaan met stress angst en paniek. Door een lijst te maken en deze actief te gebruiken kunt u ergere klachten voorkomen. Maak regels voor uzelf voor vaste tijden achter de computer en wanneer u deze uitzet. Hierdoor heeft u genoeg tijd over andere dingen te doen, uw rust te zoeken en te gaan slapen. Plan minimaal 1/2 uur rustmoment in zoals relax of ademhalingsoefeningen of relax oefeningen. Plan dit op een vast moment op de dag.

Herkennen

Het afleidingsschema hoort bij het zoeken van afleiding en voor het krijgen van een duidelijk beeld van de mogelijkheden die u heeft en wat voor u helpend is. Niet elke activiteit heeft hetzelfde effect op een persoon, het is erg persoonlijk wat voor u kan helpen. Het schema kan een hulpmiddel zijn om het ook daadwerkelijk te gaan uitvoeren en te starten met verminderen.

Een afleidingsschema kan handig zijn wanneer u activiteiten nodig heeft om gedachten of stress direct te verminderen. Het geeft een duidelijk beeld bij de mogelijkheden die er op dat moment zijn. Verschillende activiteiten kunnen niet helpen in een hoge fase. Hierdoor zijn er al meerdere activiteiten nodig die helpend kunnen zijn.

Het schema geeft een duidelijk beeld bij activiteiten die hebben geholpen en welke niet. Het is belangrijk om hier een duidelijk beeld van te hebben omdat er vaak weinig tijd is in een bui om te reageren of iets te bedenken wat u kunt gaan doen. Het is een overzicht van 10 activiteiten die kunnen helpen in het geval van een tornado of orkaan. Met het overzicht heeft u direct een plan om de bui te kunnen gaan verminderen.

Het is belangrijk regelmatig het overzicht te controleren en te weten wat heeft geholpen en hoe vaak. Niet iedere keer is dezelfde oplossing effectief en kan het zijn dat het na een tijdje het pas weer werkzaam is. Op de plekken van een activiteit die niet heeft geholpen zet u een nieuwe activiteit die u gaat uitproberen en kijken of het helpend is. Het schema kan een basis zijn om meer grip te krijgen op de problematiek.

Het kunnen vinden van afleiding is erg belangrijk om gedachten te veranderen en signalen te laten afnemen, wanneer een persoon dit minder kan is de kans groot dat een persoon regelmatig buien heeft die hoog oplopen. Er is weinig balans in de signalen en de aanpak hiervan.

Plan

Het afleidingsschema kan een onderdeel zijn van het signaleringsplan. Maak voor elke fase wind storm tornado en orkaan om op de juiste manier te reageren. Het kan helpen om de fase beter te begrijpen en een start zijn om ze beter aan te kunnen. Afleiding zoeken aan de hand van een schema met 10 activiteiten die u kunnen helpen afleiding te gaan zoeken of die kunnen helpen met het verminderen van signalen. Hang het schema op de deur of een plek waar u vaak langs loopt.

Maak een afleidingsschema met 10 activiteiten die u kunnen helpen om afleiding te gaan zoeken. Geef aan of de activiteiten hebben geholpen en in welke fase dit heeft geholpen. Zet een oranje kruisje wanneer u in tornado bent of een rood kruisje als u in orkaan bent. Het schema kan helpen om meer alert te zijn om afleiding te zoeken en gedachten te verminderen. Geef duidelijk aan in het schema wat niet helpt, maak hiervan een apart overzicht. Geef de andere activiteiten een cijfer hoe goed het heeft geholpen.