Positief dagboek

Wat is het

Het positief dagboek is voor iedereen die meer positief door het leven wilt gaan, door een positieve kijk te houden op het leven of om gedachten te veranderen bijvoorbeeld bij mentale problematiek. Positief kijken naar dingen of positief denken kan het verschil geven in mentale problematiek om klachten voor een deel te verminderen.

Herkennen

Een positief dagboek kan bestaan uit positieve dingen die u mee heeft gemaakt, complimentjes die u heeft gekregen of alle zaken die goed gaan. Door een positief dagboek kunt u meer positief blijven kijken, door dagelijks het positieve van de dag op te schrijven, blijft u positief denken. Een positief dagboek kan helpen bij motivatie en stimulatie in moeilijke momenten of om gedachten te veranderen. Doorzetten kan wanneer u trots kunt zijn op dingen die u heeft bereikt, wanneer u positief kunt kijken naar mogelijkheden en kansen die er zijn.

In een positief dagboek kan van alles zitten wat u positief vinden, wat u vrolijk maakt, wat u een goed gevoel geeft. Het kunnen teksten zijn die u eens heeft gehoord of die u meer kracht geven, het kunnen foto’s zijn van leuke momenten of het kunnen gedachten zijn die u positief kunnen helpen.

Hoe meer positieve momenten een persoon heeft, hoe meer gelukkig een persoon is in het leven, hoe makkelijker alles verloopt en hoe meer een persoon is een nieuw dol te bereiken. Van positief word u gelukkig, van negatief ongelukkig. Door positief te kijken naar persoonlijke groei, kan een persoon veel meer groeien en dingen verbeteren, de persoon is super gemotiveerd.

Ik ben trots op je, wanneer dit tegen een persoon word gezegd doet dit veel met een persoon, door het op te schrijven, kan een persoon het ophalen op een moment dat het minder gaat, hierdoor krijgt de persoon het gevoel van toen terug.

Behandelen

Ik wil de stress gaan aanpakken en meer positief gaan denken. Ik maak hiervoor een positief dagboek met leuke herinneringen aan leuke momenten en stop hier foto’s bij en schrijf er positieve en grappige teksten bij. Als ik me wat minder voel pak ik het positieve boek en gaat het een stuk beter.

Positief is denken in wat mogelijk is, in oplossingen, ergens aan werken. Door minder positief te zijn kan een persoon veel mentale problematiek oplopen. Het dagboekboek kan helpen bij een moeilijke tijd. Ik mag er zijn omdat … Ik doe het goed, dat weet ik. Ik kan het zeker proberen. Een positieve zin kan veel zeggen en net het stukje veranderen wat u nodig heeft, net het laatste zetje zijn wat u nodig heeft.

Gevolgen

Door geen positief dagboek kunnen gedachten meer negatief gaan kleuren, waardoor een persoon meer negatieve gedachten kan krijgen, dit heeft invloed op de stemming van de persoon die zich vaak meer somber voelt. Door weinig positieve input kan een persoon negatiever over zichzelf gaan nadenken en minder zelfvertrouwen krijgen of een verlaagd zelfbeeld. Wanneer een persoon meer in gedachten zit of veel last heeft van gedachten is het moeilijker de gedachten om te zetten in iets positiefs.

Plan

Door het positieve dagboek heeft u een hulpmiddel wat u kunt gebruiken om meer positief gestemd te zijn, om gedachten te kunnen veranderen of om positief te kijken naar u zelf. Door het positieve dagboek kunt u doelen maken die u verder kunnen helpen om dingen aan te pakken of te verbeteren. Door ik kan het, ik ga het bereiken, ik heb het er voor over, ik doe het goed, komt u verder als u denkt.

Wanneer u een klein boekje van a5 koopt voor een dagboek, kunt u het in uw tas stoppen en positieve dingen op schrijven als ze gebeuren, hierdoor kunt u het beter op schrijven zoals het gevoel dan is. In een positief dagboek komen alleen positieve dingen. Ik wil dat gaan bereiken en wat heb ik daar voor nodig, wat zijn moeilijke dingen waar ik door moet? Wat kunnen gevolgen zijn? Bekijk het maken van een doel en plan zo groot mogelijk en dat u alle punten heeft gehad voor een zo realistisch mogelijk plan wat uitvoerbaar is.

Schrijf dagelijks de positieve dingen op van de dag, laten deze dingen de boven toon voeren voor de avond en nacht. Door positief te schrijven hebben andere gedachten vaak minder kansen. Door na het schrijven een ademhalingsoefening te doen vind u meer rust en kunt u beter slapen.

Vergelijkbare berichten